23948sdkhjf

DI styrker indsatsen i Mellemøsten

DI vil styrke indsatsen på markeder i Mellemøsten, så danske virksomheder kan få en større andel af det voksende marked.
Mellemøstens købekraft er på ti år steget fra 1,6 pct. af verdens samlede købekraft til 2,5 pct. Det afspejler sig dog ikke i den danske eksport til Mellemøsten, som blot er på 7,2 mia. kr. årligt - 2,7 mia. kr. under potentialet ifølge DI-beregninger.

Derfor vil DI nu styrke indsatsen på markederne i Mellemøsten, så danske virksomheder kan få en større andel af det voksende marked, lød det på en konference om Mellemøsten i Industriens Hus i går.

- Danske virksomheder har en alt for lille andel af det mellemøstlige marked. Derfor lægger vi os nu ekstra hårdt i selen for at gøre det lettere for danske virksomheder at gøre forretning i Mellemøsten, siger chefkonsulent i DI, Peter Thagesen.

Den styrkede indsats består i et nyoprettet netværk for virksomheder, der eksporterer eller ønsker at eksportere til Mellemøsten, to eksportfremstød i Dubai samt en lederuddannelse, der er skræddersyet til virksomhedsledere med aktiviteter i Mellemøsten. Desuden vil DI knytte endnu tættere bånd til erhvervsorganisationer i udvalgte muslimske lande, bl.a. ved at hjælpe dem med kapacitetsopbygning.

- Det er klart, at Muhammedkrisen ikke har gjort det lettere for danske virksomheder at øge eksporten til og samhandlen med Mellemøsten. Men det gør blot behovet for en styrket indsats fra vores side endnu større. Vi håber, at vores aktiviteter vil bidrage til en øget samhandel med Mellemøsten og til en større gensidig forståelse mellem dansk og mellemøstligt erhvervsliv, siger Peter Thagesen.


Kilde: Dansk Industri – http://www.di.dk

Læs mere om: DI
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.098