23948sdkhjf

Goldwind klar til ekspansion i Vesten

Kineserne satser hårdt på at sælge sine vindmøller uden for hjemmemarkedet. Målet er at blive verdens femtestørste producent.
I 2009 solgte Goldwind vindmøller for 8,6 mia. kr., hvilket svarer til en stigning på 66 % i forhold til året før. Det skriver Berlingske Business.

De 2.500 ansatte producerede dog hovedsageligt vindmøller til det kinesiske marked, men sådan skal det ikke blive ved med at være, forklarer Goldwinds kommunikationsdirektør Thomas Yao.

Vil starte produktion i Vesten
- Vi er klar til en global ekspansion. En ekspansion, hvor vi påtænker at begynde produktion af møller på nærmarkederne. Derfor vil det ikke vare længe, før vi vil åbne de første fabrikker i Europa og USA, udtaler Thomas Yao til Berlingske Business.

Den kinesiske producent er allerede i gang med at installere de første møller i USA. Thomas Yao hævder, at kineserne nu er i stand til at producere vindmøller af lige så høj kvalitet som globale producenter som Siemens og Vestas.

I dag er Goldwind verdens niendestørste producent godt hjulpet på vej af den store interesse for grøn energi i Kina. I 2013 er det dog målet at blive verdens femtestørste producent.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.093