Det sker: Temadag om outsourcing af måling og kalibrering
De fleste virksomheder har brug for leverandører af måleteknik, enten i form af almindelige opmålingsopgaver, kalibrering af udstyr, levering af udstyr eller generel rådgivning ved måletekniske problemstillinger. Som ansvarlig for den måletekniske funktion i en virksomhed bør man med passende mellemrum spørge sig selv, om man nu får anvendt de til rådighed værende ressourcer godt nok?
Det vil naturligvis være en individuel vurdering fra virksomhed til virksomhed, om man vælger at håndtere sine måletekniske problemstillinger internt i virksomheden, eller om man vælger en ekstern samarbejdspartner. Beslutningen tager oftest udgangspunkt i en vurdering af ressourcer, kompetencer og økonomi, men uanset hvilken løsning man vælger, vil man altid stå tilbage med spørgsmålet – hvad vinder jeg, og hvad taber jeg på den valgte løsning?
Et andet spørgsmål er, om vi bruger de dyrt købte kalibreringsinformationer og -resultater på den bedst mulige og økonomisk optimale måde? Skal jeg lade en leverandør af kalibreringer stå for det hele, eller skal jeg selv registrere og følge op på resultaterne for de gennemførte kalibreringer?
På FVM’s temadag den 24. januar bliver der sat fokus på nogle af de problemstillinger, man som virksomhed og beslutningstager bliver nødt til at forholde sig til, hvis man vil sikre, at man får valgt den optimale løsning for sin virksomhed. Hvilke krav skal jeg som ansvarlig for kalibreringerne stille til dokumentationen, og hvad skal denne dokumentation indeholde?
Temadagen belyser problemstillinger set fra virksomhedens side med indlæg fra Novo og Micro Matic, men også de muligheder som eksterne leverandører tilbyder, med indlæg fra Exova Metech og Kyocera Unimerco
Temadagen finder sted onsdag den 24. januar på Hotel Nyborg Strand, Østerøvej 2, 5800 Nyborg.
Tilmelding og yderligere informationer kan fås ved henvendelse til industriel@maaleteknik.dk senest mandag den 22. januar 2018.