Lindab Ventilation satser stort på det private marked
Et nyt ventilationssystem, partnerskab med udvalgte forhandlere samt en storstilet kampagne skal sikre virksomheden 1/3 af privatmarkedet inden for få år.
Derfor lancerer Lindab nu et nyt villaventilations-koncept og søsætter samtidig en omfattende markedsføringskampagne med blandt andet reklamer på landsdækkende tv:
- Der er et meget stort potentiale i ventilationsløsninger til private boliger, fordi flere lavenergihuse og energirenoveringer stiller nye krav til udskiftning af luften for at opnå et godt indeklima. Med det nye system bliver vi for første gang synlige på det private marked, og vi går sammen med vores forhandlere benhårdt efter at sikre en markedsandel på 30 % i løbet af en kort årrække, fortæller salgsdirektør Puk Spencer.
Vigtige partnerskaber
Den omfattende reklamekampagne understreger, at Lindabs forventninger til det private segment er meget store:
- Kampagnen er den største markedsføringsindsats fra Lindab i mange år, og for første gang henvender vi os direkte til de private slutbrugere med eksempelvis tv-reklamer, som skal give vores partnere et godt afsæt, forklarer Puk Spencer.
Netop samarbejdet med partnerne spiller en afgørende rolle i satsningen. Derfor har Lindab indgået aftaler med ti udvalgte partnere, der er fordelt over hele landet og har stor erfaring med installation af ventilationsanlæg i private boliger. Derudover er der indledt samarbejde med Nykredit om finansiering af det nye system:
- Gennem vores partnere dækker vi geografisk hele Danmark. Samtidig er partnerne nøje udvalgte, så vi er sikret, at slutbrugeren får kompetent vejledning og en optimal løsning, der er tilpasset boligen og overholder de gældende regler. Og med mulighed for en fordelagtig finansieringsløsning er vejen til et sundt indeklima gjort kortere, slutter Puk Spencer.