Hydra-Comp flytter i ny administrationsbygning
Flere års byggetanker er nu ført ud i livet hos Hydra-Comp. Den nye administrationsbygning rummer reception, 10 kontorer, mødelokale og konferencerum. I alt 260 kvadratmeter er blevet opført i sammenhæng med de eksisterende 2.500 kvadratmeter. Dermed er det slut med at sidde på skødet af hinanden, som direktør Jørgen Jacobsen udtrykker det. Udvidelsen er nemlig både tiltrængt og nødvendig.
- Vores administrative funktioner har været placeret tre forskellige steder i huset. Det har ikke været optimalt. Nu er vi samlet ét sted i 10 særskilte kontorer, og for første gang har vi fået en egentlig reception til vores gæster. Det giver en helt anden ro til at koncentrere sig om arbejdsopgaverne, kan vi mærke allerede nu, siger han.
Fremgang på reparationsdelen
Jørgen Jacobsen fortæller videre, at cirka halvdelen af omsætningen i virksomheden kommer fra handelsvarer. Derfor har man behov for mange administrative medarbejdere, herunder salgsteknikere. Med udvidelsen i kvadratmeter er man også bedre rustet til vækst på den front. I det hele taget går det fremad på flere parametre. Sommeren har budt på stor travlhed i produktionen, og på værkstedssiden går man markant frem. Kunder fra hele landet sender nemlig hydraulikcylindre til reparation i Skive.
- Vi laver efterhånden mange reparationer. Før i tiden var det primært lokale kunder som brugte os, men det har ændret sig. Det er absolut et område, vi vil fokusere mere på i fremtiden, da der tydeligvis er et behov i markedet, fortæller Jørgen Jacobsen.
Betingelser for vækst optimale
Jørgen Jacobsen og de to medejere, salgschef Claus Lanner og regnskabschef Rasmus Jacobsen, kan efter indflytningen i de nye lokaler nu fokusere helt på at udvikle forretningen.
Der er allerede gennemført mange tiltag i 2018, og det eneste projekt som mangler på ”to-do”-listen er lanceringen af en ny webshop. Den skulle være klar i løbet af efteråret, og det er prikken over i´et. Både på de ydre og indre linjer er betingelserne for vækst nu optimale. Færdiggørelsen af tilbygningen markeres med et åbent hus-arrangement fredag den 31. august, og derefter er dagsordenen klar.
- Vi skal ud over stepperne. Som altid. Alle de ting vi har ønsket os, er nu fysisk på plads. Med en ny og forbedret webshop bliver vi også skarpere på den digitale del. Og så handler det om kundeservice – og om at erobre markedsandele, slutter Jørgen Jacobsen.