23948sdkhjf

Sådan vrider du mest muligt ud af EuroBlech

Nøglen til som udstiller at få noget ud af EuroBlech er klare mål og den rette attitude, lyder det fra den danske fællesstand

En ting er at booke en stand på en messe. Men noget andet er at få et stort udbytte af messen.

- Det drejer sig om forberedelse og aftaler på forhånd om møder og så at følge op på de henvendelser, der kommer, siger Jan Larsen.

Han er souschef i Udenrigsministeriets handelsafdeling ved Generalkonsulatet i Hamborg og står i spidsen for den danske fællesstand på EuroBlech i Hannover fra 23.-26. oktober.

- Det handler også meget om din attitude, hvor meget du får ud af en messe. Hvis man som udstiller sidder og kigger ned i en computer hele tiden, så kommer der nok ikke nogen hen til dig. Det er en vigtig del af at være udstiller, at man er synlig og aktiv. Tyskerne har nogen gange en sprogbarriere i forhold til at tale engelsk. Den kan man nedbryde, hvis man går ud til folk og begynder at tale med dem på tysk, lyder det fra Jan Larsen.

- Det er ikke alle, der er lige gode til at snakke med folk. Men de bedste udstillere kan gå ud og fange alt og alle.

- Så er det også vigtigt at sætte sig nogle mål for messen. Hvem vil man have fat i? Hvilke møder skal der arrangeres? Hvis man sætter sig nogle mål, så beskæftiger man sig også med messen, før den er der.

Husk at lave profil på hjemmesiden
- Det er også vigtigt at følge op på henvendelser. Der er altid meget stilletid på en messe. Den kan man bruge til at skrive mails til dem, som man har talt med. Så er man allerede i dialog med folk, siger han.

Jan Larsen opfordrer også de danske udstillere til at bruge mulighederne på EuroBlechs hjemmeside til at vise sig frem.

- Vi opfordrer dem til at bruge hjemmesiden. De informationer ligger der faktisk i to år frem til næste EuroBlech-messe. Så det er en god mulighed for at skrive en god profil om sin virksomhed. Det er jo en del af det, man har betalt for, som udstiller, siger han.

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler
Andre Nordiske Medier

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.081