Eltronic følger med kunderne ud i verden
Det østjyske udviklingshus vil mere end fordoble omsætningen inden 2016. Det kræver lokal tilstedeværelse på et globalt marked.
Den strategi har Eltronic taget til sig, og på få år har man åbnet datterselskaber i Norge, Kina, USA, Indien, England og Polen. Og nye døtre i Malaysia og Brasilien er på vej. Det skriver Børsen.
Vil vokse kraftigt
- Kunderne i industrien lægger et stort pres på os. Når de udflager produktion til de nye markeder, hvor væksten er størst, flytter innovationen med. Hvis vi ikke formår at følge vore kunder med ud i verden, tager konkurrenterne opgaverne fra os, siger Lars Jensen, administrerende direktør for Eltronic, til Børsen.
På får år er virksomhedens geografiske profil ændret markant. For tre år siden foregik 90 % af aktiviteterne i Danmark – i dag er det tal nede på 40 %.
Målet med udflytningen er da også ganske klart – Eltronic skal vokse markant. I perioden 2011-2016 skal omsætningen stige fra 160 mio. kr. til 400 mio. kr., og medarbejdertallet skal øges fra 160 til 400.