Lego vil tjene milliarder på pigerne
Lego skal være mere end et drengelegetøj, og derfor lancerer Billund-virksomheden nu en ny produktserie, der skal skabe milliardomsætning blandt pigerne.
- Det er den største kampagne, denne koncern nogensinde har lavet. Skal vi lave noget til pigerne, skal vi gøre det helhjertet, udtaler koncernchef Mads Nipper til Børsen.
Markedsføring for 200 millioner
I år investerer Lego derfor 200 mio. kr. i markedsføringen af Lego Friends, der skal tage kampen op med pige-favoritter som Barbie, Playmobil og Polly Pocket.
Til gengæld forventer Lego-topledelsen at få fuld valuta for investeringen denne gang. Mads Nipper forventer, at Lego Friends i løbet af et par år kommer til at udgøre en tocifret del af koncernens omsætning, der i 2011 landede i omegnen af 20 mia. kr.
Lego Friends-figurerne er designet med kvindelige former og en livshistorie, som pigerne skal kunne identificere sig med.