Cleentek skærper kemiprofilen
Cleentek vil give kunderne større indflydelse på sammensætningen af kemi ved at lancere et helt nyt produktprogram i eget navn. Det skriver virksomheden i en pressemeddelelse.
Den skærpede profil er resultatet af et netop indgået samarbejde med en nordeuropæisk kemikoncern, og Jens Alexander Lund, salgschef hos Cleentek, glæder sig til at øge fleksibiliteten i forhold til specifikke kundeønsker. Han fortæller, at opgraderingen er planlagt i tæt samarbejde med virksomhedens søsterselskab i Köln.
- Vi har sammen afsøgt markedet for at finde den bedste løsning. Salg af kemi er et vigtigt forretningsområde for os begge, og nu harmoniserer vi produkterne. Vi kan præsentere den samme profil i hele verden, og gennem analyser tilpasse kemien efter behov. Det har længe været et ønske fra både kunderne og os selv, siger Jens Alexander Lund og uddyber, at selvom det er produktion af vaskeanlæg, der er det primære forretningsområde, har man i mange år haft en flot afsætning af kemi.
- Vi har altid prioriteret kemien, og sælger løbende flere forskellige produkter. Ikke kun sæbe, men også lakfjerner, primer og rustbeskyttelse. Med vores eget program bliver vi skarpere hele vejen rundt, understreger Jens Alexander Lund.
Øget leveringssikkerhed
Det nye kemiprogram i eget navn kommer i første omgang til at bestå af 15 standardprodukter. Med dem på hylderne kan Cleentek altid garantere kvaliteten og leveringssikkerheden af basiskemi til affedtning af blandt andet olie- og kølesmøremidler.
Jens Alexander Lund ser det som en stor fordel med et fast sortiment, når man tager de aktuelle udfordringer i forsyningskæderne i betragtning.
- Vi højner leveringssikkerheden, og kan sørge for at den rette volumen er tilgængelig. Den stabilitet bliver der sat pris på i øjeblikket, konkluderer Jens Alexander Lund.
Nordisk nabo skiller sig ud
Med tiltaget på kemisiden har Vejle-producenten haft en travl start på det nye år. Det samme gør sig gældende, når man kigger ind i produktionen på Pottemagervej i Vejle. En lang række vaskeanlæg skal leveres i første halvår, og samtidig er efterspørgslen fra ind- og udland på et højt niveau. Et marked skiller sig dog ekstra positivt ud, nemlig det svenske.
- Der er ekstremt høj aktivitet i Sverige. En ting er, at vi har lavet rigtig mange tilbud til svensk industri, men de vender altså hurtigt tilbage med et ”OK”. Det svenske marked går normalt lidt op og ned for vores vedkommende, men lige nu er det kun op, slutter Jens Alexander Lund.