23948sdkhjf

Scanpan buldrer frem i USA

Den danske producent af stegepander og køkkengrej har fået foden inden for hos en af USA’s mest eksklusive køkkenkæder.
Det er blot et år siden, Scanpan åbnede eget datterselskab i USA. Før det foregik alt salg gennem en distributør, men efter Ryomgaard-virksomheden har fået fod under eget bord ”over there”, er det gået kraftigt fremad. Det skriver Børsen.

Scanpan har i USA sat sig et ambitiøst mål om en årlig vækst på 25 procent frem mod 2016, og det ser ikke ud til at blive noget problem. Allerede i de første fem måneder af 2012 er salget nemlig steget med 29 procent.

Skal være til stede med eget selskab
Succesen skyldes blandt andet, at Scanpan er blevet en del af sortimentet hos kæder som Sur la Table, Crate & Barrel, Bloomingdale’s og Whole Foods, og med eget datterselskab er det blevet langt lettere at servicere disse.

- Vi havde allerede en omsætning via distributøren, men hvis man vil noget seriøst i USA, så er man nødt til at være her med eget selskab. De store kæder vil ikke handle med mellemmænd, siger direktør og medejer Jesper Brund til Børsen.

Han er selv flyttet til USA for at sparke datterselskabet i gang, og udover den flotte vækst kan han notere sig endnu en succes. Scanpan er nemlig blevet en del af sortimentet hos den luksuriøse køkkenkæde Williams-Sonoma.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.204