Dansk fællesstand i Hannover jagter flere udstillere
Banen er kridtet op for de danske virksomheder, der går og overvejer at bruge den danske fællesstand på årets udgave af Hannover Messe fra 30. maj til 2. juni til at ramme det globale marked.
For indtil videre er der kun tilmeldt en håndfuld udstillere til fællesstanden, som med et areal på 306 kvadratmeter har plads til i hvert fald 10 udstillere mere.
Det fortæller Jan Strauss fra virksomheden Strauss & Partnere, som er Hannover Messens brohoved og agent i Danmark.
- Det er oplagt for underleverandører at være på fællesstanden, men der er også mulighed for at vise eksempelvis danske højteknologiske produkter frem på standen. Der er plads til i hvert fald 10 udstillere mere, siger Jan Strauss, som opfordrer alle interesserede industrivirksomheder til at henvende sig.
Han henviser til, at digitalisering og bæredygtig produktion er de to bærende temaer for årets udgave af industri-messen.
Mærker messesulten
Jan Strauss forventer omkring 4.000 udstillere og 100.000 besøg på årets udgave af den store tyske industrimesse, som i kølvandet på Corona-pandemien bliver lidt mindre end normalt.
- Det er den første rigtige messe efter corona-nedlukningen, og der er virkelig en sult efter at komme på messe. Så vi forventer stor aktivitet, selvom det er en lidt neddroslet messe i år, siger Jan Strauss.
Den danske Fællesstand er baseret på en fast pris, der skal gøre det muligt for mindre virksomheder at være med i Hannover. Samtidig leverer arrangørerne af fællesstanden mulighed for at tilkøbe ydelser som praktikantassistance og yderligere support i det omfang, man finder det nødvendigt.
Fællesstanden arrangeres i samspil mellem Danish Export Association, DI fremstillingsindustrien og Strauss & Partnere.
Er man interesseret i at udstille på den danske fællesstand på Hannover Messe skal man tage kontakt til en af de tre arrangører.