Hydra-Comp lancerer webshop
Med lanceringen af en webshop tager Hydra-Comp endnu et skridt for at udbygge den positive udvikling, hydraulikvirksomheden fra Skive har været inde i de seneste år.
- Vi har altid haft en tæt kontakt til vores kunder, da en af vores vigtigste funktioner er at rådgive om vores produkter og brugen af dem. Omvendt får vi mange gode input tilbage, og vi har oplevet en markant efterspørgsel på en webshop. Vi har med mange fagfolk at gøre, som ved præcis, hvad de skal bruge. Deres dagligdag bliver gjort lettere med direkte adgang til en butik på nettet. Vi håber dog stadig, at de ringer fra tid til anden. Samtidig er vi også klar over, at der er kunder som aldrig kommer til at bruge shoppen, så vi nedprioriterer på ingen måde bemandingen ved telefonerne, fortæller Jørgen Jacobsen, direktør i Hydra-Comp.
Hviler ikke på laurbærrene
Sidste års resultat var det hidtil bedste i Hydra-Comp´s historie, men der hviles ikke på laurbærrene af den grund. Udvikling er nøgleordet hos de to ejere Ole Thomsen og Jørgen Jacobsen, der anser internettet for at være en vigtig spiller i forhold til at udbygge virksomhedens position i et meget konkurrencepræget marked.
- For godt tre år siden besluttede vi at satse mere strategisk på internettet, og det har grebet om sig - på den gode måde vel at mærke. Det gør en forskel, at vi er til stede, hvor kunderne søger, og det gør de i høj grad på nettet. Vi udbyggede vores hjemmeside sidste år, og nu kommer der endnu et ben på. Det har været et stort arbejde at lave webshoppen, og den vil løbende blive udvidet, fortæller Jørgen Jacobsen.
Han kan desuden konstatere, at sidste års positive tendenser er fortsat ind i 2012.
- Vi har taget et skridt op ad stigen, og det går godt, men vi skal stadig vækste. Det betyder også, at vi skal være endnu mere offensive. For eksempel udvider vi nu igen medarbejderstaben. Vi har netop ansat en ny sælger, som skal lave opsøgende salg i både Danmark, Norge og Tyskland, slutter Jørgen Jacobsen.