23948sdkhjf

Lego kan ikke følge med efterspørgslen

Selv om koncernens fabrikker kører på højtryk, vil man ikke kunne levere tilstrækkeligt med varer til julehandlen.
Hele 2012 har været én stor optur for Lego. Den danske legetøjsproducent har snuppet markedsandele fra konkurrenterne, og på vej ind i den vigtige julehandel ser årsomsætningen ud til at lande langt over 20 mia. kr. Det skriver Børsen.

Men årets slutspurt kunne have været endnu mere intensiv, for efterspørgslen efter Lego-produkterne er så stor, at Billund-virksomheden ganske enkelt ikke kan honorere forbrugernes efterspørgsel op til den store højtid.

Pigerne tager fra
At forbrugerne er vilde med de kulørte klodser mærker man i detailhandelen. Her kan de fleste danske forretninger melde om en enorm interesse for Lego, allerede inden julehandelen for alvor går i gang.

- Vi får løbende varer, men vi får ikke alt det, vi kan sælge. Jeg vurderer, at vi kunne have solgt mellem en tredjedel og en halv gang mere, siger Carsten Nielsen, varedirektør i Toy Toy, der står bag Fætter BR-kæden, til Børsen. Han bakkes op af flere internet-baserede forretninger, som allerede kan melde alt udsolgt.

Den høje efterspørgsel skyldes først og fremmest, at Lego i januar lancerede en ny serie af produkter specielt målrettet piger. De har været en større succes end forventet, og selv om Lego har øget produktionen af de bedst sælgende nyheder til fordel for nogle af de klassiske produkter, er det langt fra nok.
Læs mere om: Lego
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094