Ny salgsmodel skaber interesse
Konsulentvirksomhed i Viborg oplever stor interesse for deres salgs- og marketingkoncept.
- Det er her, min erfaring er opbygget, og det er her, vi kan gøre en forskel, fortæller Jørgen Bundgaard Randa, ejer af firmaet.
- Mange mindre og mellemstore virksomheder har vanskeligt ved, at få alle ender i organisationen til at hænge sammen. Tiden bruges på hasteopgaver og nuværende kunder. Herved flyttes fokus fra salg og marketing, hvilket betyder, at mange danske virksomheder går glip af vækst i omsætningen, forsætter han.
Et godt eksempel på, at døgnet kun har 24 timer er Kenneth Andersen – ejer af Aarestrup Værktøj:
- Med en hektisk dagligdag er det ikke altid nemt at have mange kasketter på. Samarbejdet med JBRC betyder, at jeg ikke længere skal bekymre mig om de langsigtede salgs- og marketingplaner, men kan fokusere på at få de daglige opgaver løst.
Gennem analyse og strukturering af salgsindsatsen ligger der mange gemte og glemte ressourcer i de danske virksomheder, mener Jørgen Bundgaard Randa.
Og han kan notere stor interesse for den nye måde at arbejde på, idet den adskiller sig fra traditionelt konsulentarbejde.
- Virksomhederne får derfor både en langsigtet planlægning samtidig med implementering af helt kortsigtede salgsopgaver. Ved konceptet med 1/3 sælger har virksomhederne mulighed for at få styrket salgsindsatsen langt billigere end ved at fastansatte en ny medarbejder, og det tiltaler mange virksomheder, slutter Jørgen Bundgaard Randa.