Uddeholm ser frem til udstillerdebut på VTM
Vi skal vise ansigt og skabe kontakter, siger direktør Åge Østergaard fra Uddeholm, som i år deltager på VTM-messen for første gang.
Kolding-virksomheden har tidligere satset på Metal Messen, men et besøg på VTM overbeviste om, at messen i Odense var værd at satse på i år.
- Vi havde to mand af sted på VTM sidste gang som besøgende, og de kunne konstatere, at der var mange af vores kunder som både besøgte den og var med som udstillere. Så vi ser Værktøjsmaskiner som en messe, der vil vokse fremover, siger Uddeholm-direktør Åge Østergaard til Metal Supply.
Læs også: Uddeholm udvider
Selv om Uddeholm altså er debutanter på VTM, er selve messekonceptet langt fra en ny ting for virksomheden.
- Vi vil gerne være med på en stor messe hvert år, og vi ser det som en del af den markedsføring, vi generelt arbejder med. Vi er den største spiller på markedet, når det gælder værktøjs- og specialstål i Danmark, så vi skal selvfølgelig være, hvor kunderne er, siger Åge Østergaard og tilføjer:
- Det handler mest om vedligehold af relationer, men vi har også ændret profil, så vi er begyndt at sælge specialstål til værktøjs- og maskinkomponenter, og derved er messen også blevet mere relevant for os.
Handler om at vise ansigt
Uddeholm er at finde i Hal C, hvor man har booket stand 4649, og her vil virksomheden stille med et stærkt team i løbet af messens fire dage.
- Vi har to distriktschefer, som til daglig er i marken, og som deltager på messen alle dagene. Derudover har vi nogle interne salgschefer, en teknisk chef og mig selv, som vil være til stede på messen en del af tiden. Endelig vil en repræsentant fra Eifeler, som vi har et samarbejde med, også være til stede på vores stand en del af tiden, siger Åge Østergaard.
Uddeholm-repræsentanterne vil blandt andet bruge messen til at besøge andre virksomheder, kunder såvel som konkurrenter, og Åge Østergaard understreger, at messedeltagelsen handler lige så meget om at være til stede, som at indgå bindende aftaler.
- Det personlige møde står bestemt ikke foran at gå af mode hos os. Og vores markedsføring er strategisk funderet. Det er sjældent, vi får ordrer med hjem fra en messe. Det handler mere om at vise ansigt og få skabt nogle kontakter, understreger direktøren.