23948sdkhjf

Grundfos og globaliseringen

Der er mange bud på, hvordan de danske virksomheder virksomheder klarer sig bedst i globaliseringen. På pumpekoncernen Grundfos gør man som så mange andre - og lidt til.
At være tæt på produktets købere, og være bedre end konkurrenter. De danske virksomheders muligheder ligge rikke i at konkurrere på pris - men på kvalitet. Dette er blevet gentaget utallige gange i debatten om hvordan Danmark skal klare sig i den øgede internationale konkurrence, skrev Industriens Dagblad ultimo oktober.

Bedre uddannelse af medarbejderne, øget automatisering og produkter der matcher den højere pris er løsninger, der ligger lige for.

Således også på Grundfos, der har hovedsæde i Bjerringbro. Her står man over for mange af de samme udfordringer, der går igen, når danske erhvervsledere udtaler sig om globalisering og udflytning af arbejdspladser til lande med lave lønninger, skrev Industriens Dagblad.

- Vi skal være tæt på vores kunder. Derfor producerer vi mere og mere i udlandet, men samtidig også mere i Danmark, siger administrerende direktør i Grundfos Lars Aagaard til Industriens Dagblad.

På Grundfos investerer man meget i produktionsapparatet. Det er simpelthen nødvendigt, og de har de nyeste robotter, og bruger i det hele taget mange kræfter op at optimere produktionen, skrev Industriens Dagblad.

Dertil kommer, at virksomheden lægger stor vægt på ansvar - ansvar til lederne men også til medarbejderne. Manden på gulvet skal nemlig føle noget for virksomheden, og deltage i de beslutninger der skal træffes, skrev Industriens Dagblad.

På den måde får man de ansatte til at yde det bedste, og produktionen bliver holdt på et konstant højt niveau.

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.281