Fagmessen har ikke været i krise
Det er lykkedes fagmessen at manøvrere udenom den globale krise og bevise sin fortsatte relevans i en tid, hvor det personlige møde er vigtigere end nogensinde før.
Det slår messechef ved Odense Congress Center, Krista Kristensen, fast og understreger, at den fokus og seriøsitet, som præger udstillere og fagmesser, er på samme høje niveau som den altid har været. Og sådan var det også, mens krisen kradsede i samfundet, og nu hvor økonomien er på vej op igen.
- Når man søsætter et projekt, gør man det som branche, fordi man mener, det har en relevans. Derfor har fagmessen også manøvreret stille og roligt udenom problemer, siger Krista Kristensen.
Udstillerne har således altid vist det ypperste, de kan tilbyde på en fagmesse. De har hele tiden været rigtig gode til det at skabe kontakten og er det fortsat, lyder vurderingen fra messechefen. Hun nærmere sig hermed en af messens store styrker; Det personlige møde ansigt til ansigt, som ikke kan erstattes.
Teknologien gør messen mere relevant
Upåvirket af udviklingen er fagmessen dog ikke. Snarer tværtimod.
- Ved, at vi alle hele tiden bliver bombarderet af indtryk og mails, direkte i in-boxen, og som vi derfor filtrerer fra, er det at møde hinanden om noget fagligt blevet rigtig, rigtig interessant. På en fagmesse kan man blive overrasket. Man kan se og opleve noget, man ikke vidste noget om. Vi kommer på messen med den faglige kasket, siger Krista Kristensen, og uddyber:
- De relationer vi har i den arbejdsmæssige verden er jo det sted, vi får viden og input fra. Det skal plejes og udbygges for at være opdateret.
Muligheden for at pleje de personlige relationer samt få ny viden og inspiration er der masser af på VTM 2014. Fagmessen finder sted fra 1. til 4. april 2014 i Odense Congress Center, hvor alle 110 stande er udsolgt.