23948sdkhjf

Lego frygter faldende indtjening i USA

Høj oliepris, stigende uro blandt amerikanske forbrugere og en lav dollarkurs er dårligt nyt for danske Lego, før det amerikanske julesalg for alvor skydes i gang.
De amerikanske detailkæder ser med stigende bekymring på fremtiden, og for at holde fast i forbrugerne har de indledt en indædt priskrig på blandt andet legetøj. Det amerikanske juleforbrug ser nemlig ud til at få den laveste stigning siden 2002, og det har fået detailkæderne til at forlange store rabatter fra leverandørerne. Det skriver Børsen.

- Vores egne produkter har ikke oplevet det store rabatpres endnu, men det kan meget vel komme til at ske. Julehandelen rykker generelt tættere på jul, så i stedet for at sidde og bide negle, vil prispresset i detailhandelen blive større, udtaler koncerndirektør i Lego Mads Nipper, der har ansvaret for salg og produktudvikling, til Børsen.

Legos indtjening rammes dog ikke her og nu, idet juleleverancerne er afregnet med de amerikanske butikker, men Mads Nipper frygter, at indtjeningen i 2008 kommer til at lide under det urolige amerikanske marked og detailhandelens krav om store rabatter fra producenterne.
Læs mere om: Lego
Kommenter artiklen (1)
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.099