23948sdkhjf

LPM Production kigger mod Tyskland

Den vestjyske underleverandør satser på at møde både danske og udenlandske kunder på årets HI-messe.
I maj ansatte LPM Production Jens Brietzke som export manager. Baggrunden er en større satsning på det tyske marked.

Sammen med Leif Jonsen udgør Jens Brietzke bemandingen på LPM Productions stand på årets HI-messe, og selv om der umiddelbart er langt fra Herning til Tyskland, har de to alligevel en formodning om, at der kommer tyske kunder forbi på årets messe.

- Vi regner med, at lidt tyske kunder finder vej til messen. Nok mest fra Hannover-Berlin og nordpå, men i går havde vi faktisk et par stykker fra det sydlige Tyskland inde på vores stand, fortæller Jens Brietzke.

Danske virksomheder har et godt ry
Jens Brietzkes entre hos den vestjyske underleverandør er et led i en målrettet satsning på det tyske marked. Han er for øjeblikket i gang med en segmentering af de mulige kunder, og det skal munde ud i en strategi.

- Vi er lige startet med eksport, og lige nu udgør det kun cirka 10 procent af omsætningen, men vi regner med, at det inden for de næste et-to år bliver væsentligt mere. Tyskland er den største motor i Europa lige nu, så det er et spændende marked for en virksomhed som vores, forklarer Jens Brietzke, der især ser muligheder i den tyske metal- og elektroindustri.

- I princippet kan vi det samme som tyske underleverandører, men vi kan konstatere, at man i Danmark arbejder en del mere effektivt, så der er færre ansatte og lavere omkostninger. Tyskerne kan godt lide den kvalitet og grundighed, de danske virksomheder har, og at vi leverer den rette mængde til rette tidspunkt. Og så kan de godt lide den fleksibilitet, de danske virksomheder har, uddyber han.

Vil optimere kundernes produkter
Den vestjyske virksomhed er specialiseret i langdrejning samt 3- og 5-akset bearbejdning, og det er også de kompetencer, der er i fokus på messen i Herning.

- Og så har vi vores MAX-koncept, hvor vi prøver at udvikle og optimere produkterne for kunderne. Mange af de produkter, vi får forespørgsler på, kan forbedres, og vi oplever, at kunderne i højere grad efterspørger den type rådgivning. Der er to ting, der efterspørges i vores verden i dag; den ene er, at man laver en totalløsning til kunden, og den anden er produktoptimering, forklarer Jens Brietzke.

Han melder generelt om en god start på HI-messen, og førstedagen kastede da også et par lovende leads af sig.

Artiklen er en del af temaet HI 2015.

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.079