23948sdkhjf

Amada forventer fortsat medvind i 2016

Totalløsninger og høj servicestandard efterspørges på maskinmarkedet, hvor Amada vil øge sine andele i 2016.
Amada ansatte to nye sælgere i december, og tæller i dag 23 ansatte. Ansættelserne symboliserer den fremgang, som Horsens-virksomheden oplevede i 2015.

- Træerne vokser ikke ind i himlen, men vi fornemmer, at markedet stadig går fremad og snart vil stabilisere sig. Derfor forventer vi yderligere fremgang i 2016, hvor vi desuden går efter at øge vores markedsandele, fortæller teknisk chef i Amada, Michael Laursen.

Den fulde pakke med dansk service
Virksomhedens succes skyldes ifølge Michael Laursen blandt andet, at Amada er i stand til at levere ”den fulde pakke”, som han kalder det.

Amadas kunder ønsker i stigende grad totalløsninger, som spænder fra opstilling af nye maskiner og installering af software til kundeundervisning i opstart, brug og optimering.

For at kunne levere den fulde pakke stiller Amada høje krav til sine ansatte, som på servicesiden tæller både ingeniører og teknikere med hver deres specialer.

- Desuden har vi valgt den filosofi, at alt service udføres fra vores danske organisation. Hvilket er særdeles efterspurgt blandt vores kunder, siger Michael Laursen.

Vindmøller og grønne maskiner
En del af Amadas fremgang skyldes blandt andet, at det går godt i den danske vindmølleindustri, hvortil Amada leverer alt fra laserskærere til stansemaskiner og kantpressere.

At være en del af vindmølleindustrien falder ifølge Michael Laursen godt i tråd med den generelt øgede fokus på energioptimering blandt Amadas kunder.

- Vores kunder lægger stor vægt på at reducere driftsomkostningerne på deres maskiner, ikke mindst når det gælder strømforbruget, siger Michael Laursen.

- Men vi mærker også, at der rent fremstillingsmæssigt er et voksende ønske blandt kunderne om, at maskinerne skal være så grønne som muligt.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.145