HiFlux Filtration styrker sig til mere vækst
Hedensted-producenten af industrielle filtre fortsætter fremgangen. Virksomheden opgraderer på medarbejdersiden og gør samtidig klar til nye markeder.
- Vi har tilført huset endnu en projektingeniør. Det er bydende nødvendigt, at vi hele tiden er på forkant med udviklingen. Både i forhold til kundernes krav og behov, men også når det gælder vores egen vækststrategi, siger han og forklarer videre, at man med flytningen tidligere i år har sikret sig plads til yderligere ansættelser i fremtiden.
- Der er ingen tvivl om, at vi får brug for flere hænder. Hvis det nuværende tempo fortsætter, bliver det allerede til efteråret. Vores nye rammer tager højde for, at vi skal være flere ansatte.
Praktisk erfaring et plus
Frank Bøgh, 42 år, er ansat som ny projektingeniør i teknisk afdeling. Han er oprindeligt uddannet klejnsmed, og netop blandingen af praktisk erfaring og teori vægtede teknisk chef Hans H. Hansen højt i forbindelse med rekrutteringen.
- Franks profil passer perfekt til os. Den praktiske erfaring er et stort plus, når det kommer til vores mange udviklingsprojekter. Det er en fordel at kunne vurdere en opgave fra flere vinkler, og det kan vores nye mand, siger Hans H. Hansen og forklarer videre, at netop det store fokus på udvikling af skræddersyede løsninger er med til at sikre et forspring i forhold til konkurrenterne.
- Alle filtre her er tilpasset kundens ønsker i en eller anden form. Der er ingen standardløsninger. Vi har netop implementeret næste generation af 3D Cad for fortsat at højne samarbejdet og serviceniveauet på kundesiden.
Nye markeder vurderes
Selvom HiFlux Filtration er repræsenteret af lokale forhandlere i de fleste europæiske lande, kigges der i øjeblikket nærmere på en udvidelse af forhandlernettet - men forudsætningerne skal være til stede. Derfor vurderes tendenser og potentiale til bunds, før der sættes ind. Forretningsgrundlaget skal være holdbart for begge parter, understreger Svend K. Andersen og tilføjer, at der afsættes filtre i flere lande uden lokale forhandlere.
- Italien er et godt eksempel. Der har vi løsninger kørende i farve- og lakindustrien, men har aldrig været repræsenteret. Vi har igangsat en proces med analyse af flere interessante lande. Med en ambitiøs vækststrategi skal vi være stærke ude i verden de kommende år, og det kan kræve flere dedikerede samarbejdspartnere, slutter direktøren.