Flytter kunderne, så flyt med
Mange større og mindre danske virksomheder opretter datter- eller partnerskaber i udlandet. Og her er ikke mindst de nye EU-lande populære investeringsområder. Men når kunderne flytter en stor del af produktionen uden for Danmark, mister mange danske underleverandører omsætning – ganske enkelt fordi de ikke kan håndtere ordrer over så store afstande.
- Flytter kunderne, så flyt med dem. Den strategi har vi i Tape Group haft i mange år. Blandt andet i forbindelse med Østeuropa, hvor mange af vores større kunder har startet virksomhed. For at sikre dem korte transportruter, men også for til stadighed at være deres lokale underleverandør, har vi oprettet afdelinger i Polen, Tjekkiet og Slovakiet. Den strategi sikrer ikke blot, at vi beholder vor kunde uanset geografisk placering, men giver os tillige et helt nyt marked (land) at betjene.
Flemming Knudsen fortæller endvidere, at koncernen i år 2004 åbnede en afdeling i Sydøstasien (Shanghai), og at man i nærmeste fremtid forventer at være på andre vækstmarkeder såsom Indien og Mexico.
- Vores strategi er at være kundens lokale underleverandør - verden over, siger direktør Flemming Knudsen, Stokvis Danmark.
Koncernen leverer til otte industrielle brancher – automotiv, byggeri og konstruktion, elektroteknik og elektronik, kunststoffer, luftfart, metal, mobiltelefoni, papir og grafiske produkter, men selvklæbende tape benyttes til stadigt flere industrielle formål og indebærer store fordele i forhold til konventionelle produktionsmetoder som miljø, fleksibilitet, produktivitet og brugervenlighed.
Stokvis Tape Group beskæftiger 500 medarbejdere og omsatte i fjor for 83 millioner Euro, men forventer i år en stigning på 100 millioner Euro.
Kilde: Stokvis Danmark A/S. http://www.tape.dk