23948sdkhjf

Rea Automatdrejning tackler krisen med kreativitet

Finanskrise og øget konkurrence fra Fjernøsten stiller nye krav til den fynske underleverandør.
Det kræver lidt ekstra omtanke at holde på kunderne i krisetider, for her vil de fleste forsøge at presse underleverandørerne på prisen. Det ved man hos Rea Automatdrejning, og derfor tænkes der kreativt, når dialogen går i gang med kunderne. Det skriver Børsen.

Direktør og grundlægger Arne L. Christensen forsøger blandt andet at overbevise kunderne om, at der er klækkelige rabatter at få, hvis styktallet sættes op. Oftest skal kunderne dog ikke bruge de mange emner med det samme, men så kan Rea Automatdrejning opbevare dem, til der er behov for dem hus kunden.

Kunder vil have rabat
At kunderne forsøger at forhandle sig til rabatter, er dog ikke noget problem for Arne L. Christensen, men han kan godt blive lidt fortørnet over, at mange ukritisk sammenligner priserne mellem fx danske og kinesiske underleverandører.

- De sammenligner vores priser med kineserne, men transporten er de fuldstændigt ligeglade med. Ofte tænker man, at indkøberne er mest interesseret i at få rejsen derud, så vi skulle måske overveje at forære vores kunder en rejse til Kina, udtaler Arne L. Christensen med et smil til Børsen.

Hos Rea Automatdrejning har finanskrisen betydet, at man har reduceret bemandingen fra 100 til 65 ansatte. Sidste år faldt bruttoresultatet med 22 mio. kr. til 32 mio. kr., og Otterup-virksomheden hentede et beskedent overskud på 461.000 kr.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078