23948sdkhjf

Øget stålkonkurrence i Norden

SSAB Tunnplåt er kommet på markedet med en helt ny type stål, Docol 200. Et træk, der er et led i en længerevarende strategi, som den svenske stålkoncern netop har iværksat i Norden.
Den svenske stålkoncern SSAB satser nu stort på det nordiske hjemme-marked med sin division Tunnplåt.

Stål-seminarer i hele Norden
En helt ny type stål er første skridt på vejen, og den svenske stålkoncern har med en række seminarer i Danmark, Norge, Sverige og Finland sat fokus på sin fremadrettede strategi, der sigter på at optimere konkurrenceevnen inden for nordisk jern- og maskinindustri med flere leverancer i bedre kvalitet.

- Vi vil gerne medvirke til en øget konkurrenceevne i Norden, forklarer markedschef Nils Åkerblom om SSAB’s nye strategi.

Docol 200 erstatter DC01, som blev produceret i Kina, Brasilien, Rusland og andre steder i Europa. Denne produktion er nu indstillet. Med produktion i Sverige bliver det nu muligt for nordiske virksomheder at få leveret dag-til-dag, og samtidig sikrer den svenske produktion en høj og ensartet kvalitet.

Docol 200 er dermed med til at øge produktiviteten i de nordiske virksom-heder, der kan få et bedre produkt til samme pris.

Stor interesse fra seminardeltagere
Det sidste seminar afholdes i Jönköping, Sverige, i uge 46. Og på de seminarer, der allerede er afholdt, har SSAB mødt stor interesse fra de fremmødte virksomheder.

- De fleste seminardeltagere virker meget interesserede i produktet og også i vores videre udvikling af DOCOL familien, hvilket vil sige en yderligere opgradering på kvaliteten. Jeg fornemmer også at folk fik en tryghed og arbejdsro, da de hørte, vi ville satse på de nordiske lande samt videreudvikle dette marked i de nærmeste år, fortæller Marketingchef Michael Christensen.

Læs mere om SSAB’s nye produkt og strategi på hjemmesiden www.ssabtunnplat.se

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.079