23948sdkhjf

Blika sigter mod Sverige

Et kursus i projektledelse og en akademiker skal hjælpe Esbjerg-virksomheden til at erobre til svenske marked.
De fleste virksomheder kender det formentlig fra dem selv.

Den ene arbejdsdag tager den anden, og det kan være svært at finde plads til de mere langsigtede projekter.

Der var derfor ikke megen betænkningstid hos Blika, da virksomheden fik mulighed for at tage imod et tilbud fra Esbjerg Erhvervsudvikling om et projektledelseskursus og en akademiker stillet til
rådighed kvit og frit i fire uger.

- Vi har mange projekter, vi ikke når at komme i dybden med, fordi de drukner i den daglige drift. Desuden har vi haft nogle hårde år, hvor der ikke har været midler til uddannelse, så dette kompetenceudviklingsforløb passer lige til os. At det er lokalt og giver mulighed for at dyrke et netværk er et ekstra plus, siger salgschef Karina Munk til EEU’s nyhedsbrev.

Forventer salgsvækst i 2011
Når Karina Munk har færdiggjort sit projektlederkursus, går hun derfor i gang med at udforme en markeds- og segmentbeskrivelse, en konkurrentanalyse og en prisstruktur for markedet i Sverige, som Blika ønsker at komme bedre ind på.

- Vi har kun en enkelt kunde inden for værkstedsudstyr i Sverige nu. Markedsundersøgelsen skal afdække potentialet samt distributions- og afsætningskanaler. Vi er overbeviste om potentialet, men vi kender ikke eventuelle vanskeligheder ved at komme ind på markedet, og kendskabet til vores produkter er lavt. Når projektet er færdigt, satser vi på at have en færdig markedsplan, siger Karina Munk.

Blika – der har otte ansatte i Esbjerg og cirka 60 i produktionen i Slovakiet – håber på salgsvækst i 2011. Og her må et øget salg i Sverige gerne bidrage.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078