23948sdkhjf

Maskinfabrik sparer på kølesmøremidlerne

Der er meget, som skal gå op i en enhed, når det handler om kølesmøremidler. Kvaliteten skal først og fremmest være i orden, men rådgivningen er ligeså vigtig. Det skriver Energiselskabet OK i en pressemeddelelse.

Det har flere kunder givet udtryk for efter at have skiftet til et kølesmøremiddel fra tyske Rhenus, som OK er leverandør af i Danmark. Med produktet følger OK’s service og rådgivning, og den er værdifuld.

Lars Jacobsen, der ejer Rasi Maskinfabrik, har oplevet dette.

- Rådgivning og service er det vigtigste for mig, når det handler om kølesmøremidler. Derfor havde det stor værdi, at OK tilbyder dette sammen med produktet, siger han og fortsætter:

- Prisen er i virkeligheden underordnet, når det handler om kølesmøremidler. Det er vigtigere at have en god dialog og få en professionel rådgivning. Den gode dialog ønsker jeg jo også i forhold til mine kunder, så er det også nemmere at løse eventuelle udfordringer sammen undervejs.

Bruger mindre
Med det nye kølesmøremiddel, som de anvender på deres centralanlæg i produktionen, har de oplevet besparelser i mængden af kølesmøremiddel. De anvender ikke nær så meget til samme produktion.

- Det er bestemt en ekstra bonus, at vi ikke behøver anvende så stor en mængde, og jeg tænker, at det især i forhold til miljøet er en fordel, siger han.

Derudover er han rigtig glad for, at OK’s servicetekniker kommer forbi hver anden måned og tager prøver.

- De tager prøver og sender videre til analyse, og dermed tager man eventuelle problematikker i optrækket, siger Lars Jacobsen.

Artiklen er en del af temaet MaskinFokus.

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.088