Maskinfabrik sparer på kølesmøremidlerne
Der er meget, som skal gå op i en enhed, når det handler om kølesmøremidler. Kvaliteten skal først og fremmest være i orden, men rådgivningen er ligeså vigtig. Det skriver Energiselskabet OK i en pressemeddelelse.
Det har flere kunder givet udtryk for efter at have skiftet til et kølesmøremiddel fra tyske Rhenus, som OK er leverandør af i Danmark. Med produktet følger OK’s service og rådgivning, og den er værdifuld.
Lars Jacobsen, der ejer Rasi Maskinfabrik, har oplevet dette.
- Rådgivning og service er det vigtigste for mig, når det handler om kølesmøremidler. Derfor havde det stor værdi, at OK tilbyder dette sammen med produktet, siger han og fortsætter:
- Prisen er i virkeligheden underordnet, når det handler om kølesmøremidler. Det er vigtigere at have en god dialog og få en professionel rådgivning. Den gode dialog ønsker jeg jo også i forhold til mine kunder, så er det også nemmere at løse eventuelle udfordringer sammen undervejs.
Bruger mindre
Med det nye kølesmøremiddel, som de anvender på deres centralanlæg i produktionen, har de oplevet besparelser i mængden af kølesmøremiddel. De anvender ikke nær så meget til samme produktion.
- Det er bestemt en ekstra bonus, at vi ikke behøver anvende så stor en mængde, og jeg tænker, at det især i forhold til miljøet er en fordel, siger han.
Derudover er han rigtig glad for, at OK’s servicetekniker kommer forbi hver anden måned og tager prøver.
- De tager prøver og sender videre til analyse, og dermed tager man eventuelle problematikker i optrækket, siger Lars Jacobsen.
Artiklen er en del af temaet MaskinFokus.