Dansk aluminium-industri skal ud i verden
Aluminium Danmark vil bruge Metal 2012 til at vise nogle af de muligheder danske industrivirksomheder har, hvis de bliver bedre til at bruge det lette metal.
Aluminium Danmark vil nemlig bruge messen til at introducere onestopalu.dk, som er et kombineret leverandør-, produktions- og eksportnetværk.
- Det er i sit udgangspunkt en fælles markedsføringsplatform, men via opbygning og organisering af et stadig tættere og mere komplet netværkssamarbejde mellem deltagerne, er netværket på sigt målrettet levering af totalløsninger til nye udenlandske kunder, forklarer sekretariatschef hos Aluminium Danmark, Jim Hansen.
Næste stop Tyskland
På Metal 2012 har Aluminium Danmark en såkaldt ambassadørstand, og her vil man benytte muligheden for at skyde onestopalu.dk i gang overfor metalbranchen.
- Vi har derfor inviteret vores medlemmer til at deltage på standen i Fredericia og give et nap med i formidlingen af information om det nye netværksinitiativ. På standen deltager Secure, Sjølund, Weissenborn og flere andre. Derudover viser vi nogle af de produkter, der også fremvises på det nye website. For eksempel kan de besøgende få en kop kaffe siddende ved "GRIP"-bordet, som er designet af Troels Grum-Schwensen fra Grumdesign og produceret af Randers+Radius, fortæller Jim Hansen.
Aluminium Danmark tog imod tilbuddet om en ambassadørstand på Metal 2012 for at skyde initiativet i gang over for branchen og for at holde en slags generalprøve. Til oktober drager branchefællesskabet nemlig til Düsseldorf for at deltage i verdens største B2B-fagmesse for aluminiumindustrien, Aluminium 2012.
På den tyske messe har Aluminium Danmark sikret sig en placering på hovedstrøget i hal 10, og her vil man sammen med blandt andet Alucluster og en række virksomheder og forskningsinstitutioner forsøge at udbrede kendskabet til den danske aluminiumindustri.